FIU DE OM

Image

FIU DE OM

Sunt fiu de om şi neam de gând,

Port foc în ochi şi vise-n mâini

Iar inima mi-o simt bătând

În milioane de români.

 

N-am fost nici dac şi nici roman,

Dar sunt de-aici şi-aici rămân

Şi-mi ard din viaţă an cu an,

În spirit simplu, de român.

 

Un duh viclean m-a pribegit

Sub zări străine şi pustii.

Rănit în suflet, schilodit,

Mă-ntorc la sânul Sfintei Glii.

 

De-o fi să mor, nu mă jeliţi

După străinul obicei,

Ci în ţărână să-nveliţi

Un trup de om născut din stei!

 

Cu flori albastre-acoperiţi

Cumpliţii ochi, mocnind a jar

Iar la picioare răsădiţi

Un pui din Veşnicul Stejar!

 

M-oi odihni l-al Maicii sân,

Cuminte, cum n-am fost nicicând,

Un spirit aprig, de român,

Un fiu de om şi neam de gând.

 

Pavel Corut

 

Leave a Reply

